Ugrás a tartalomhoz Lépj a menübe
 


Elveszi az írók munkáját Scheherezádé, a robot!

Azt gondolhattuk, hogy a technológia sohasem juthat el arra a szintre, ahol már veszélyezteti az emberi kreatív munka piacát. Scheherezade viszont felráz az álmunkból, és szembesít azzal, hol tart ma a mesterséges intelligencia.

 

A Georgia Institute of Technology bemutatta a szakmának Scheherezade-t, az arab történetekből ismert mesemondóról elnevezett mesterséges intelligenciát, aki képes a sokunk által kedvelt kalandkönyvek formájában alkotni.

 

Nem is hinné el, hogy hol tart ma a mesterséges intelligencia /Fotó: Northfoto

 

Aki nem ismerné a koncepciót, ezek a kalandkönyvek egy elágazó narratívát tartalmaznak, aminek útvonalát az olvasója alakítja méghozzá olyan módon, hogy megadott pontokon ő dönt, hanyadik oldalra és hová lapoz.

 

Ezzel a döntésközpontúsággal az olvasó a beleélés egy új szintjét érheti el. Gondolom azért néhányunk forgatott ilyet gyermekkorában...

 

Természetesen nem ez az első alkalom, hogy egy mesterséges intelligenciát felvérteztek azzal a képességgel, hogy különböző játék-szcenáriókat tudjon generálni az egyén számára, ám Scheherezádé nem állt meg ott, hogy csupán egy véges számú narratívát legyen képes létrehozni. Crowdsourcingra építve (vagyis a közösség közreműködésére) megszünteti a végesség limitációját.

 

"A nyílt interaktivitásra építő narratív rendszerünk a különböző műfaji modelleket a közösség által betáplált adatok és történeti kulcspontok alapján képes generálni különböző akciókat úgy, hogy koherens élményt nyújtson a felhasználónak" nyilatkozta Mark Riedl, a Georgia Tech interaktív komputerizációval foglalkozó részlegének munkatársa.

 

Ex Machina: a 2015-ös év egyik legjobb mesterséges intelligenciával foglalkozó filmje
 

 

"Ha elég adat fog a mesterséges intelligencia rendelkezésére állni, képes lesz olyan hatékonysággal játszható történeteket írni, ami nagyon nehezen lesz csak megkülönböztethető az ember által alkotottól" tette hozzá Riedl.

 

A csapat két különböző szcenáriót tesztelt: egy bankrablásról és egy randiról szólót. Ezt a két történetet háromféle módon írták meg, amik közül az első az ember alkotta kaland volt, a második a Scheherezádé által generált sztori, a harmadik pedig egy klasszikus generátor által készített narratíva.

 

Scheherezádé működés közben
 
 

A csoport hibák után kutatott, történetbeli inkonzisztenciákat kerestek, hogy ezzel mérjék Scheherezádé képességeit. Ahogy azt várni lehetett, a klasszikus véletlenszerűség-generátor végzett az utolsó helyen átlag 12,5 hibaponttal, míg mind Scheherezádé, mind az emberi alkotás átlag 3 hibaponttal végzett.

 

A következő lépés az lesz, hogy a mesterséges intelligenciát a generikus történetek írása után a specifikusabb, kreatívabb sztorik kreálására is felkészítik, ebben pedig a crowdsourcing fog nagyban segíteni.

 

"Jelenleg azért még mindig az emberi kéz által írt interaktív narratívák a legköltséghatékonyabbak. Ám meg kell említeni, hogy a nyílt interaktív narratív rendszerünk ígéretesnek bizonyul abban, hogy levegyük ezt a terhet a szerzők válláról."

Ijesztő belegondolni, hogy hamarosan talán a mi munkánk "terhét" is leveszik majd a hozzá hasonló mesterséges intelligenciák a vállunkról.

 

Forrás:http://www.blikk.hu

 

 

Hozzászólások

Hozzászólás megtekintése

Hozzászólások megtekintése

Nincs új bejegyzés.
 



Névnap


Pontos idő

placeholder for flash movie


Radio P


Elsősegély

SOS - Elsősegély alkalmazás

Gyorsan és könnyen használható alkalmazás vészhelyzet esetére és a felkészüléshez. Kattintson és nézze meg!


Hírek


Időjárás


Országos Polgárőr Szövetség


Több mint önkéntesség


Kövessen minket a Facebook-on!


Levelezőlista




Statisztika

Online: 5
Összes: 194161
Hónap: 2273
Nap: 66