Ugrás a tartalomhoz Lépj a menübe
 


Munkaértekezlet irodavezetőknek

opszkepzes0109.jpgAz Országos Polgárőr Szövetség alkalmazásában lévő mintegy félszáz dolgozó részvételével tartottak munkaértekezletet január 6.-án Budapesten.

article preview

Email

Az Országos Polgárőr Szövetség alkalmazásában lévő mintegy félszáz dolgozó részvételével tartottak munkaértekezletet január 6.-án Budapesten.

Oktatással és továbbképzéssel kezdte a 2016-os esztendőt az Országos Polgárőr Szövetség. A Készenléti Rendőrség Nagytanácstermében rendezett munkaértekezleten résztvevőket dr. Túrós András, az OPSZ elnöke köszöntötte, kiemelve: a Polgárőrség normális, tartalmas működése nagymértékben az itt jelenlévőkön múlik.

Miután a megyei elnökök nem tagjai a munkaszervezetnek, az irodavezetőknek és gazdasági ügyintézőknek a megyékben nincs „főnökük”, önálló tevékenységet végeznek. Felettük a minősített jogköröket az OPSZ elnöke „gyakorolja”, az összes többit a megyei elnök. Ugyanakkor közvetlen adhat utasítást nekik az OPSZ igazgatási elnökhelyettese, valamint az OPSZ igazgatási és gazdasági vezetője.

 

 

Az OPSZ elnöke a továbbiakban azt fejtegette: kétséges a munkaidő kihasználtsága a megyei munkatársak esetében. Nem ritkán „félvállról” veszik az OPSZ megkereséseit, sokszor semmitmondó, fals válaszok érkeznek a központi kérdésekre. Külön is kiemelte az igazolványok kiadása körüli anomáliákat, hiszen a 30 napos határidő helyett sokszor hónapokig – van, hogy fél évig – nem kapja meg a polgárőr az arcképes plasztikkártyát. A Polgárőrség egyre inkább minőségi munkát végez, ugyanezt várom el az irodai alkalmazottaktól – hangoztatta dr. Túrós András, aki ezt követően kiemelten szólt arról: 2016 a belső ellenőrzés megszervezésének éve lesz! Már csak azért is szükség van erre, mert bár nagyon jó helyzetben van a Polgárőrség, egyre több gond merül fel a szövetségen belül. Éppen ezek miatt időben kell jelzést adni az ellenőrzések során tapasztalt hiányosságokról, hogy azok még időben megszüntethetők legyenek! „Oltsuk el a bozóttüzeket, mert közös érdekünk, hogy a Polgárőrség egysége megmaradjon!” – fejezte be mondandóját az OPSZ elnöke.

Kellőképpen reflektorfénybe került a Polgárőrség, tágra nyíl szemmel figyelnek bennünket, ezért is profiknak kell lennünk! – kezdte beszédét dr. Barnucz Szilvia, az OPSZ igazgatási elnökhelyettese, aki a továbbiakban azt hangoztatta: akik itt vagyunk, rajtunk áll, vagy bukik sok minden a Polgárőrségnél.

Felkérte az egyik jelenlévő irodavezetőt, mondja el egy napját, mivel foglalkozik munkaidejében. Az elhangzottakhoz mindjárt hasznos tanácsokkal is szolgált, mondván: különös figyelemmel legyenek az irodavezetők az SOS feladatokra és napi tennivalóikra! Ne hagyják, hogy a megyei elnökök félvállról vegyék a fontos megkereséseket, s vegyék prioritásba az elektronikus levelezést.

Kérte, legyen szabályos és szakszerű a munkavégzés, majd arról szólt: ismerve az OPSZ alkalmazottainak a versenypiac hasonló béreivel szembeni elmaradását, az OPSZ elnöke 4 százalékos bérfejlesztést ígért 2016-ra.

A gazdasági-pénzügyi feladatokat vette górcső alá előadásában Nemcsek Szandra, az OPSZ mb. gazdasági igazgatója, aki nem rejtette véka alá: nagyon sok hiányosságot tapasztalnak főként az elszámolásoknál. Az is igaz: van olyan megyei szövetség, ahol nem készült költségvetés, máshol nem történt meg a tervezet és a tényleges felhasználás összehasonlítása.

Az elszámolási határidőkben pedig nem ritka a két-három hónapos csúszás, ami rendkívüli módon megnehezíti az OPSZ gazdasági szervezetének munkáját, hiszen nekik határidőre kell elszámolni a Belügyminisztérium felé a kormányzati támogatások felhasználásáról. Praktikusan szólt a leggyakrabban előforduló hibákról, hiányosságokról, amik oka: nem az elszámolási útmutató szerint állítják össze a megyei anyagokat, nincsenek, vagy hibásak a megyei szabályzatok.

„Jelezzétek, ha bármi olyan dolgot észleltek, ami nem helyénvaló, s bátran kérjetek segítséget annak érdekében, hogy kevesebb legyen a hiánypótlásra visszaküldendő elszámolások mennyisége!” – zárta gondolatait Nemcsek Szandra.

Az OPSZ igazgatási vezetője, dr. Balogh Endre Róbert az egyesületekkel és azok tagjaival kapcsolatos regisztrációs feladatokról, a polgárőr igazolvány igénylések menetéről és az előforduló hibákról, problémákról szólt igen részletesen. Kiemelten szólt a jogszabályok betartásának és betartatásának fontosságáról, s a pontosságról.

Az igazgatási vezető előadását mintegy alátámasztva Bencze György, az SDA DMS Zrt. vezérigazgatója a Nemzeti Egységes Kártyarendszer kulisszatitkaiba avatta be a jelenlévőket, megemlítve: a Polgárőr igazolvány is rendelkezik minden olyan személyes adattal, ami a használójára vonatkozik. Változtattak a Poszeidon program rendszerén, amely így sokkal gyorsabb, hatékonyabb lesz. Hogy miért is, ebbe már fejlesztő munkatársa avatta be gyakorlati útmutatót adva az ezzel tevékenykedőknek a rendszer működéséről, a gyakori hibákat is elemezve.

 

Forrás: Tóth Zoltán; fotó: Lőwinger Zoltán

 

Hozzászólások

Hozzászólás megtekintése

Hozzászólások megtekintése

Nincs új bejegyzés.
 



Pontos idő


Naptár


Retró Rádió

Online rádió indítása!

Elsősegély

SOS - Elsősegély alkalmazás

Gyorsan és könnyen használható alkalmazás vészhelyzet esetére és a felkészüléshez. Kattintson és nézze meg!


Időjárás


Országos Polgárőr Szövetség


Kövessen minket a Facebook-on!


Levelezőlista




Statisztika

Online: 2
Összes: 365958
Hónap: 4152
Nap: 177